This first song makes me wanna crawl around through the jungle…also, hear the BlindGrapefruit Jefferson remix of Sphyramid’s new song “Forked Tongue” down below.

Soundcloud has decided to not show the whole player, grrrr if you want the free download head over to http://soundcloud.com/discodroppings

x

INTERVIEW.

DD: Ahh! Another producer from the NW, nice to find you! My friend and label mate Sphyramid introduced me to your music. How’s your day going so far?

BGJ: Yeah Sphyramid’s a cool cat! I’m doing good, how are you doing?

x

DD: I’m enjoying the latest Boys Noize compilation, “Super Acid”. Taking a break from Ableton, learning more and more about producing! You’ve got a very different artist name, has it always been the same?

BGJ: Right on I gotta check that out. Iv’e been learning a lot about good production recently as well, pretty exciting! But yea I came up with the name a couple months back, its kinda a joke based on Blind Lemon Jefferson the Blues player, I thought it was funny. I dont know, I try not to take that sort of stuff very seriously. It could be the name I keep for good or just something that I change eventually.

DD: Ahhh ic ic. What has your journey been like so far with your music? When did you get started, and what motivated you to become more involved with electronic music?

BGJ: Well I started playing bass about 7 or 8 years ago and kinda just picked up drums and guitar from there. I was never too into electronic music until someone showed me Amon Tobin and i was just blown away. But after that I really wanted to learn more about how it was made and it just turned into what i was listening to all the time. I still really love playing instruments but producing has been my main thing recently.

DD: How would you characterize your songs? Where do you see them heading as the year progresses?

BGJ: I don’t know that’s a hard question. Most of my older stuff is kinda breakcore/idm style. I’ve been dippin into some sort of acid funk shit recently which I really like but I’m not sure what’s to come of that. In the next year I really want to work on some more organic sounding material. Or maybe some ambient stuff idk. I really want to take a break from the amen breaks and wobble bass that’s for sure.

DD: You’ve created a remix of Sphyramid’s “Forked Tongue”, sounding interesting! Is this your first remix?

BGJ:  Yeah, I dig that remix. I’ve done a couple remixes of some of my friends music a while back but this is the first one I have done in a while. I wanna do more soon though, its really fun.

DD: Hope to hear more! Any last words for everyone reading?

BGJ: Yea im gonna be doing a project with DJ Vaughnilla here soon, keep an eye out for it.

http://soundcloud.com/blindgrapefruitjefferson

See ya’ll at the Cobra Lounge tomorrow!

– jimijaxon

Advertisements